Wizz Air, který je největším evropským provozovatelem letadel řady A320neo, je výrazně postižen svolávací akcí motorů Pratt & Whitney. V letošním létě má společnost mimo provoz 45 letadel, přičemž do konce roku překoná počet uzemněných letadel padesátku. Příští léto má být uzemněno 35 letadel.
Wizz Air nyní oznámil, že kromě uzemněných letadel očekává další zpoždění dodávek nových A321neo.
Airbus minulý týden upravil cíl dodávek na letošní rok z původních 800 letadel na 770 letadel a zároveň oznámil, že se nedaří dodržet plánovaný růst tempa produkce. Airbus plánoval k roku 2026 dosáhnout tempa 75 letadel řady A320neo/měsíc, tento cíl se nyní posunuje o rok. Na trhu tak ve střednědobém horizontu bude chybět více než stovka Airbusů.
Šéf společnosti József Váradi minulý týden ujistil, že přes zpoždění dodávek společnost dosáhne dříve plánovaných výkonů. Uvedl, že aerolinka zpoždění dodávek očekávala a plánovala, ale nyní průměrné zpoždění dodávek vyrostlo na půl roku. Společnost předpokládá přejímku asi tří nových letadel každý měsíc.
Zatímco v tomto roce kapacity (a počty přepravených cestujících) Wizz Airu stagnují, v příštím roce by nárůst kapacit měl dosáhnout 20 a v každém následujícím roce 20-25 %.
Wizz Air řeší nedostatek letadel prodloužením leasingu některých starších letadel, intenzivnějším využitím stávajícího parku a dalšími provozními opatřeními.
V červnu József Váradi informoval, že společnost otevřela výběrové řízení na dodávku motorů pro 177 letadel řady A320neo. Wizz Air má objednáno 330 letadel, z nichž asi polovina bude na základě stávající objednávky poháněna motory GTF společnosti Pratt & Whitney.
Většina soutěžených letadel bude dodána ke konci dekády, kdy bude flotila Wizz Airu čítat okolo 500 letadel.
Nedostatek letadel postihl také Ryanair. Kvůli zpoždění dodávek Boeingů 737-8200 byla skupina nucena zrušit některé linky a snížit odhad počtu přepravených cestujících na celorok. (Foto: Air Data News, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém