Komentáře



Jan - nepřihlášený host (...0.231...)
06.03.2009 19:19

To vorel:
V tom jak armáda nakládá s penězi máte naprostou pravdu. Ale pokud od toho odhlédnu, tak použití Eurostaru jako letadla pro základní výcvik vůbec není špatný nápad. Minimálně právě provozní a pořizovací náklady hovoří v jeho prospěch. Odhadoval bych je tak o třetinu nižší.
Dále nevím, v čem je Eurostar neplnohodnotné výcvikové letadlo. Protože to má "nálepku" ultralight?
Mám pocit, že se bavíme každý o něčem jiném. Vy kritizujete způsob vynakládání financí, kdežto já hájím Eurostar jako typ.

vorel - nepřihlášený host (...178.208...)
06.03.2009 18:10

To Jan a dědek: pánové, já stále nechápu, jestli je na tom naše letectvo fakt tak blbě, že se vojenští piloti učí létat na takových koloběžkách. Jane, souhlasím, že Eurostar má nižší provozní náklady, než Z-142, ale jeho pořizovací hodnota zrovna zanedbatelná není. Paradox je, že armáda nakoupila bitevní L-159, kterých nakonec potřebuje jen polovinu, a zbytečně tak vyhodila přes 20 miliard korun! Další desítky milionů korun už stála jejich konzervace a další miliony měsíčně pak stojí jejich uskladnění. Potentáti na generálním štábu si pro změnu rozdávají dárky z podvodně získaných 17,5 milionu korun, jako slipy, drahé zahraniční rekreace, zahradní traktůrky, apod. TAK O JAKÉM ŠETŘENÍ PROVOZNÍCH NÁKLADŮ JE TU ŘEČ? Prachů je dost, jen tečou nějakým špatným směrem! Místo toho mohla být v pardubické škole opravdová, dospělá, plnohodnotná a kvalitní výcviková letadla, jako třeba Pilatusy nebo PZL-130. A teď mi, pánové, upřímně řekněte, jestli vám přijde normální spíš ten současný stav.

jeremi - nepřihlášený host (...48.218...)
06.03.2009 17:36

budete se divit ale už i Eurostar,respektive Sportstar má výbavu IFR.Zrovna teď se budou zalétávat 2 kusy pro americký trh

dědek - nepřihlášený host (...99.180...)
06.03.2009 16:24

vorel: já se teda přikláním k Janovi..myslím si,že každej mus na něčem začíta a takovej ULL je motorák,jak známo,tudíž pak je lehčí přechod na Z-142 a dál než např. z Blaníku..pro úplný základy bych řek plně vyhovující a hlavně provozní náklady budou daleko menší než na Z..a až budou pajloti umět kočírovat stroj aby sedliv klidu,letěli a neposkakovali jak papíroví draci v luftu,tak přesedlaj na Z a budou IFRovat a akrobatit zvesela..jo a nebyl by nějakej článek o těch rogalech?

Jan - nepřihlášený host (...0.231...)
06.03.2009 14:00

To vorel:
Nechápu co je na tom komického. Eurostar se používá pro základní výcvik - rovný let, koordinovaná zatáčka, odhad rozpočtu, atd. atd. prostě základy. Na to nepotřebuju Zlín, který umí akrobacii a je vybavený pro lety IFR. Eurostar splní úkol stejně, ale za zlomek peněz.

vorel - nepřihlášený host (...178.208...)
06.03.2009 08:05

To st.guenther: jen pro upřesnění. Rogalla naše letectvo dokonce mělo! A byla kamuflovaná :-). Útvar nějaký čas sídlil na letišti ve Vyškově. Zda to ještě vůbec existuje, nevím. Každopádně bych na tom v boji lítat nechtěl, protože to by snad šlo sestřelit i prakem. A Sojka je trochu z jiného soudku. To je bezpilotní prostředek. Na tom se nikdo necvičí, leda by na tom létal obkročmo. Já bych jen rád rozumné vysvětlení, PROČ LETECTVO AČR POUŽÍVÁ ULTRALIGHT? V 80. a 90. letech probíhal základní výcvik budoucích vojenských pilotů v tehdejším Svazarmu právě na Z-142. Dál pak ti, co šli na proudové typy, pokračovali výcvikem na L-29 a L-39. Takže pokud máš informaci, na co se tento ultralight používá, rád bych se to konečně dozvěděl. X-Eifel mi to také ne a ne vysvětlit.

vorel - nepřihlášený host (...178.208...)
06.03.2009 07:51

To X_Eifel: milý X_Eifele, lítám 27 let a ultralight u armády mi zkrátka příjde víc, než komický. Na něm se ve srovnání se Z-142 skutečně mnoho nadělat nedá. Akrobacii to nemůže, noční lety také ne, o IFR ani nemluvím. Pak tedy zbývá start, rovný let a přistání. Stále nějak nenacházím tu smysluplnost. Jestli to dovedeš vysvětlit, tak do toho, abych tě příště nerozpumpoval takovou, jak ty říkáš, hovadinou.

st.guenther - nepřihlášený host (...99.8...)
06.03.2009 07:19

no na začátku 90. let se krátký čas testovala Sluka (myslím, že to byla Sluka) ...už si nepamatuju jestli přímo pod armádou, nebo pod policií a to z toho důvodu, že po otevření hranic(a zániku SSSR)to tu z východu na západ všechno prchalo přes kopečky a vrtulníky dělaj randál,takže se uprchlíci stihli schovat, ale vrnění ULL prostě slyšet nebylo .... takže to s tím rogallem není daleko od pravdy,ale ne z ekonomických, ale ryze praktických důvodů ... podobný důvod proč se používá bezpiloní prostředek Sojka .... to neříkám pro "létací" kolegy, ale pro ty, kteří se divěj na co má AČR ULL....

X_Eifel - nepřihlášený host (...192.60...)
06.03.2009 06:12

vorel: asi v reálu nelítaš viď když můžeš říct takovou hovadinu...

vorel - nepřihlášený host (...178.208...)
06.03.2009 00:51

To Cába: no jo, ale co se na tomhle poprcónu dá cvičit? Z-142 chápu, ale ultralight? To je naše vojenské letectvo na tom asi dost špatně.

Celkem 27 záznamů